0

Analyse af mode- og herretøjfirmaet NN.07

NN.07 (eller No Nationality) på blot 5 år blevet til et af Scandinavians største modehuse. Dette i forbindelse med modetøj til unge mænd online. Det skyldes en god portion viljestyrke, en god idé, og ellers generel medvind hele vejen.

Samarbejde med svensk urproducent

Udover det så skyldes succesen at de ikke har fastlagt sig på det skandinaviske segment, tværtimod har de satset på at lave et så åbent brand som overhovedet muligt, hvor der ingen faste grænser er. Derfor stammer inspirationen til både kollektionerne og deres online markedsføring strategi fra hele verden. De har allerede i dag en række samarbejder med f.eks. en stor Svensk urproducent, møbelsnedkeri og interiørproducent.
Der gives længere nede eksempler på at klargøre deres strategiske position i forbindelse med deres modetøj til unge mænd online. Og endvidere hvilke muligheder der gemmer sig for fremtidig position i modebranchen.
NN.07 har fra deres opstart til nu, gennemgået en signifikant vækst, og så endda midt i en krise tid. Dette har stillet dem i en situation, hvor de skal klargøre deres vækststrategi for de kommende år. Deres tilgang til dette problem er altafgørende for at opretholde deres succes. De arbejder i en hård branche, hvor tendenser og købemotiver konstant er i bevægelse. Så at de hele tiden analyserer markedet og forholder deres markedsføring af deres produkter i forhold til det er et vigtigt element af deres proces.
Deres tidligere vækststrategi er bygget på navnet ”No Nationality”, hvorpå de har rejst rundt i verden for at skabe inspiration til deres kollektioner. Tokio, Moskva og Ibiza er nogle af de steder de har besøgt. De bruger dette i deres branding, hvilket har hjulpet dem til vækst i de pågældende lande. Men om dette er en stærk nok strategi på længere sigt og om den vil kunne fungere på et så stort markedssegment som Amerika, er endnu ikke klargjorte for dem.

Muligheder og Trusler for NN.07

Her fremfår muligheder og trusler for NN.07 som inspiration til at forbedre deres markedsføring.

Muligheder:

  • Der er stadig mange u-afprøvede geografiske segmenter I forhold til NN.07.
  • Det Amerikanske marked har et kæmpe potentiale. (Men selvfølgelig også en masse trusler)
  • Symbiose med andre bands. F.eks. Kunne der etableres et samarbejde med Ralph Laurent, så der i deres forretninger forhandles NN.07.
  • De kunne satse mere på miljøet i forhold til materialevalg.
  • Arbejde mere med deres egen webshop.
  • Sænke priserne på produkterne og dermed gøre produkterne mere billige.

Trusler: 

  • Hård branche med mange konkurrenter. Ikke nok med konkurrence, er der også trends som hele tiden skifter, og dermed skal tages stilling til.
  • Ved at sælge i gennem andre butikker, er der større risiko for at blive afskåret. Altså at butikken vælger ikke at forhandle dem længere. Dette kunne være konsekvens af faldene salg af deres vare, men i stedet for at finde årsag (som man ville hvis man selv stod for i gennem egne butikker), bliver man frasorteret.
  • Interesse i deres designere fra konkurrerende virksomheder. Dette er en tendens der hyppigt finder sted i modeindustrien. (Det kan også vendes til en mulighed, ved at man får nogle nye designer ansat, som måske giver et nyt syn på tingende).

Artiklen er leveret af Michael Rude Cortzen, som er specialist i SEO og online markedsføring hos Cortzen Digital. Cortzen Digital har blandt andet leveret hjemmesider og SEO til en lang række virksomheder i Danmark. Herunder blandt andet tandlægeklinikken Rungstedtand, der drives af Marie-Louise Astrup-Wrisberg. Rungstedtand har beliggenhed 5 minutters gang fra Rungsted station, og det er derfor let at komme fra Nivå til tandlægeklinikken. Som tandlæge ved Nivå med mange konkurrenter, er det derfor nødvendigt med en god hjemmeside. Dette er det såvel også i mange andre konkurrenceprægede markeder såsom NN.07’s marked. Cortzen Digital er altid klar til at hjælpe.



Postet by Michael Cortzen via AdSet linkbuilding network